De uitreiking van de 11e editie van de HR Excellence Awards vond virtueel plaats op woensdag 24 februari 2021 in aanwezigheid van meer dan 500 HR-professionals. In 13 categorieën werden prijzen uitgereikt aan HR-dienstverleners die zich onderscheiden op het gebied van innovatie, realisaties en toegevoegde waarde voor hun klanten in dit uitzonderlijke jaar dat in het teken stond van de COVID-19-pandemie. Manpower won de prestigieuze award voor ‘Best Staffing, Souring & Contingent Workforce Management Company’.
Nu Covid-19 alle bedrijven over de hele wereld treft, leek het gepast dat de HR Excellence Awards 2020 onderzochten hoe dienstverleners met deze bedrijven samenwerken om concrete en snelle oplossingen te bieden, niet alleen als onmiddellijke reactie op deze pandemie, maar ook om de organisatie- en talentmanagementmodellen van morgen op te bouwen. De jury heeft met name gekeken naar de beste bijdragen bij de invoering van de nieuwe manier van werken, de aanpassing van de werkplek en het bedrijfsmodel, de ontwikkeling van communicatie- en samenwerkingstools, wendbaarheid en betrokkenheid van werknemers, de herdefiniëring van rollen en competenties, enzovoort.
“Het ontvangen van deze prestigieuze Award na het jaar 2020 krijgt een heel bijzondere betekenis“, verklaart Philippe Lacroix, Managing Director van ManpowerGroup BeLux. “Deze prijs weerspiegelt perfect de dubbele missie die we elke dag in het hart van de arbeidsmarkt willen realiseren: enerzijds innovatieve oplossingen bieden die waarde creëren voor onze klanten en anderzijds de inzetbaarheid van onze uitzendkrachten/partners ontwikkelen. Door voort te bouwen op de historische waarden van ManpowerGroup – People Knowledge Innovation – zijn we erin geslaagd onze business verder te transformeren om onze klanten te helpen de uitdagingen van vandaag op het vlak van HR en digitale transformatie aan te gaan.”
De COVID-19 gezondheidscrisis heeft onze zekerheden en levenswijzen aan het wankelen gebracht en heeft onze organisatie ingrijpend veranderd. Deze transformatie vond plaats op basis van de drie waarden die de cultuur en het handelen van ManpowerGroup bepalen: People, Knowledge & Innovation. De crisisplannen konden snel uitgevoerd worden. De activiteiten werden voortgezet door innovatieve strategieën te activeren voor communicatie, branding, rekrutering, learning & development, marketing, oplossingen voor onze klanten. En door de digitale integratie in al deze dimensies te versnellen naar onze interne medewerkers, onze tijdelijke werknemers, uitzendkrachten, onze klanten en de arbeidsmarkt in het algemeen.
De casestudy van ManpowerGroup belichtte vele successen, waaronder:
Juryleden HR Excellence Awards