Met trots presenteren wij het eerste MVO-duurzaamheidsrapport van ManpowerGroup Belgium. Sinds de oprichting van ManpowerGroup in 1948 in de Verenigde Staten en de lancering van onze activiteiten in België in 1972, heeft maatschappelijke verantwoordelijkheid altijd deel uitgemaakt van het DNA van ons bedrijf; gedreven door de waarden ‘People, Knowledge, Innovation’, die alle werknemers van ManpowerGroup over de hele wereld samenbrengen.
Wij geloven dat de toegang tot kwalitatieve en duurzame jobs de wereld kan veranderen. Ons bedrijf is gebaseerd op het principe van ‘Doing Well By Doing Good’ – en de dubbele doelstelling om een rendement te bieden aan onze aandeelhouders en tegelijkertijd een positieve bijdrage te leveren aan de bedrijven en gemeenschappen waarin we actief zijn.
Dit is ook het geval in België, waar we organisaties helpen om zichzelf te transformeren in een wereld van werk die voortdurend verandert. Dit doen we door de talenten die organisaties nodig hebben, aan te werven, te evalueren, te beheren en te ontwikkelen zodat ze succesvol kunnen zijn. Elk jaar ontwikkelen we innovatieve HR-oplossingen voor duizenden organisaties in de drie regio’s van het land en tegelijkertijd vinden we duurzame en verrijkende jobs voor duizenden mannen en vrouwen in meerdere sectoren en omgevingen. Onze verbonden merkenfamilie en experten van ManpowerGroup – Manpower®, Experis®, ManpowerGroup® Solutions, FuturSkill®, Proservia ™ en Right Management® – creëren een grote toegevoegde waarde voor onze kandidaten en klanten.
In België streven we, zoals overal ter wereld, naar de hoogste normen voor de Human Resources-sector. Daarom trekken we het beste talent aan om bij ons te werken, want wanneer u lid wordt van ManpowerGroup, weet u dat u deel uitmaakt van een ethisch en doelgericht bedrijf dat oplossingen zoekt die beantwoorden aan de meest uitdagende vraagstukken op het gebied van HR management.
Met onze activiteit willen we een substantiële bijdrage leveren aan het behalen van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen (SDG’s) van de Verenigde Naties. Deze doelen komen overeen met wat onze cultuur altijd is geweest. Het was belangrijk voor ons om de gegeven uitdaging aan te gaan en een leidende rol te spelen bij de uitvoering ervan.
We willen een verschil maken in de gebieden waarop we de meeste impact hebben aan de hand van onze positie in het hart van de arbeidsmarkt. Daarom hebben we duidelijk de duurzame ontwikkelingsdoelen gedefinieerd die we ondersteunen – 4 (kwaliteitsonderwijs), 5 (gendergelijkheid), 8 (waardig werk en economische groei) en 10 (ongelijkheid verminderen). In een context waar klimaat- en milieukwesties van cruciaal belang zijn, moeten we zeker ons engagement vermelden om doelstelling 13 (klimaatactie) te ondersteunen, ook al is onze impact op dit gebied minder belangrijk.
Jaar na jaar is ManpowerGroup door het Ethisphere Institute erkend als een van de ‘meest ethische bedrijven ter wereld‘ en als een van de ‘meest bewonderde bedrijven’ door Fortune Magazine, wat onze ongeëvenaarde positie als meest betrouwbare merk van onze sector versterkt. Ecovadis – het platform voor duurzaamheidsclassificatie – kwalificeerde ManpowerGroup ook onder de 2% van de deelnemende bedrijven met de hoogste scores. In 2017 behaalde ManpowerGroup België het Gold-niveau van Ecovadis op basis van onze prestaties op het gebied van ethische, sociale en milieuprestaties. Binnenkort zullen we tevens de resultaten van onze evaluatie in 2019 ontvangen. Eerder wonnen we ook de ‘Best Staffing, Sourcing & Contingent Workforce Management Company’-award op de Belgian HR Excellence Awards 2018. Deze prijzen, zowel wereldwijd als nationaal, laten zien hoe we dagelijks onze toewijding bewijzen door miljoenen mensen te helpen bij het vinden van waardevolle jobs, de vaardigheden van individuen te ontwikkelen en door inclusieve werkomgevingen te bouwen.
Ons MVO-duurzaamheidsrapport beschrijft hoe we onze ‘duurzame waarden’ hebben geïmplementeerd:
Vervolgens laat het zien hoe we in België de drie pijlers van ons plan voor duurzame ontwikkeling hebben geconcretiseerd:
We zijn ervan overtuigd dat onze medewerkers de eerste ambassadeurs van ons merk zijn en een grote impact hebben op de werkwereld en op de samenleving in het algemeen. In 2019 vertelden ze ons waarom ze trots zijn om bij ManpowerGroup België te werken.
De woordvlinder die is gecreëerd op basis van hun antwoorden, illustreert volledig de vitaliteit en de verankering van onze waarden binnen ons bedrijf. Het is een bron van trots voor mij persoonlijk en voor heel ons managementteam.
Met al onze stakeholders willen we de uitdagingen aangaan in deze nieuwe wereld van werk die ManpowerGroup de Human Age heeft genoemd. Zo engageren we ons om deze transformatie duurzamer en transparanter te maken. Hoe we dat doen? Dit rapport beschrijft het pad dat we volgen…
MVO-duurzaamheidsrapport ManpowerGroup Belgium
Meer info :
ManpowerGroup.be/duurzaam-ondernemen