ManpowerGroup wordt voor het 7de jaar op rij door het Ethisphere Institute opgenomen in zijn prestigieuze lijst van de 124 meest ethische bedrijven in de wereld. De onafhankelijke denktank promoot op die manier de ‘best practices’ in ethisch zakendoen. Ook Fortune Magazine neemt onze groep – ook al voor de 14e keer – op in zijn lijst van de ‘meest bewonderde bedrijven’. ManpowerGroup is de enige speler in de HR-sector die in beide lijsten staat.
Ethisphere’s World’s Most Ethical Company ranglijst erkent bedrijven die de ethiek en transparantie op alle niveaus in hun bedrijf bevorderen en daardoor een belangrijke invloed hebben op de manier waarop in de wereld aan business wordt gedaan. Ethisphere geeft scores in vijf categorieën: ethische en compliance programma’s, corporate governance, cultuur en ethiek, burgerschap, duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid en leiderschap, innovatie en reputatie. ManpowerGroup scoorde hoog in elke categorie. ManpowerGroup is trouwens de enige HR-specialist die al voor het zevende jaar op rij op de lijst figureert naast namen als L’OREAL, 3M, Accenture, Marks&Spencer, LinkedIn, Dell Inc, Starbucks, … En daar zijn we fier op.
Fortune’s World’s Most Admired Companies brengt de reputatie van de bedrijven in kaart en rangschikt ze op basis van negen reputatiekenmerken, zoals product/servicekwaliteit, en langetermijninvesteringen. ManpowerGroup scoorde het hoogst in de categorieën maatschappelijke verantwoordelijkheid en wereldwijde concurrentiekracht en het gebruik van bedrijfsmiddelen.
“Bij ManpowerGroup geloven we dat het runnen van een succesvol bedrijf en het verstrekken van zinvolle en duurzame werkgelegenheid voor miljoenen mensen een unieke en krachtige combinatie is voor duurzame groei”, benadrukt Jonas Prising, Chairman en CEO van ManpowerGroup. “We zijn er trots op dat we als enige speler in onze sector erkend worden als meest ethische en meest bewonderde bedrijf. Het bewijst dat onze 28.000 medewerkers wereldwijd met succes onze klanten servicen en tegelijk miljoenen mensen begeleiden en de kans bieden om hun vaardigheden aan te scherpen om zo een zinvolle job te vinden in een wereld van werk die steeds sneller verandert.”
‘Doing Well by Doing Good’
In die wereld in verandering die bovendien almaar minder stabiel blijkt, stelt ManpowerGroup trouwens een groeiende polarisatie vast bij de bevolking. Nog nooit was het zo belangrijk om op een verantwoorde manier te reageren en te anticiperen op wat komt. Wij nemen onze verantwoordelijkheid en lanceren recent nog een nieuw plan Duurzaam Ondernemen met als thema ‘Doing Well by Doing Good’. Het plan wil duurzame en kwaliteitsvolle jobs creëren voor miljoenen mensen en steunt op drie pijlers: jongeren, opleiding en inclusie op de arbeidsmarkt.